Enthousiasmeren
Meer en meer organisaties schakelen om naar e-leren. Maar wat is dat precies? En wat zijn de voor- en nadelen? Moet je technologie inschakelen? Is e-leren wel echt zo effectief? In deze artikels kom je alles te weten over het begrip ‘e-leren’.
Case study – De transitie naar hybride leerpaden bij IDEWE
Voor het Infopunt deelt Mia van Laeken van IDEWE graag de visie van de organisatie op e-leren. Ze geeft ook learnings mee en gaat dieper in op de uitdagingen waarmee IDEWE werd geconfronteerd tijdens dit veranderingstraject.
De voor- en nadelen van e-leren
Steeds meer organisaties kiezen voor e-leren. Dat heeft voordelen, zoals flexibiliteit, meegroeimogelijkheden en kwaliteit, maar ook nadelen, bijvoorbeeld de opstartkosten en een onpersoonlijke aanpak.
Case study - Professionele online training voor VOLTA, het kruispunt van elektrotechniek
Volta heeft een rijk opleidingsaanbod. Dat werd meestal synchroon en offline georganiseerd, maar wordt nu geleidelijk aan gedigitaliseerd tot een aanbod van synchrone, asychrone en blended opleidingen. Die worden vormgegeven door de werknemers en lesgevers van Volta, maar Volta doet ook beroep op externe partners.
Wat is e-leren? De geschiedenis van het begrip.
Waar komt de term ‘e-leren’ vandaan en hoe groeide het begrip in de loop van de tijd?
Welke vormen van e-leren zijn er?
Er bestaan heel wat vormen van e-leren: een online cursus, een toets, samenwerken in een digitale werkruimte… Ontdek hier welke factoren die leervormen beïnvloeden.
Is technologie altijd een meerwaarde voor opleidingen? Het SAMR-model
Met het SAMR-model kan je analyseren of en in welke mate technologie een toegevoegde waarde heeft.
Het nieuwe leren mag niemand afschrikken
Van fysieke training naar e-learning, dat is best een grote stap: voor sommigen een boeiende ontdekkingstocht, voor anderen een drempel. Hoe zorg je dat zowel je lesgevers als je doelgroep meegaan in die verandering?
Is e-leren effectiever dan klassikaal onderwijs?
Steeds meer organisaties zetten in op e-leren. Maar is e-leren echt effectiever dan contactonderwijs?